onsdag 21 december 2016

Loosen My Strings

Har dammat av basen och börjat spela lite igen efter ca 1,5 års uppehåll. Blev att jag tappade lite orken för det när allt med Them Legs kaosade ihop. Har velat spela men samtidigt har det varit en ångest så fort jag tänkt på musiken. En stor saknad att spela samtidigt som det tagit emot.
Har aldrig varit ifrån att spela så länge annat än när jag var liten och tappade intresset lite ibland. Det är dock det längsta uppehållet sen början av högstadiet när jag började satsa på musiken mer.

Sitter och spelar igenom gamla basläxor jag haft, är lite ringrostig på notläsningen, kan inte spela snabbt lika länge och blir snabbt öm om fingertopparna. Däremot går det förvånansvärt bra och jag kommer snabbt in i det igen, som att det inte alls var så länge sen sist.
Måste verkligen hitta mig ett band att spela med, blir så mycket roligare att öva när man har något att öva för. Har aldrig varit bra på att ta mig tid och sitta hemma och bara träna. Saknar att spela med andra och framförallt att stå på scenen och röja.

Här är låten ni ser noter på i bilden ovan, lite Deep Purple för att få igång fingrarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar