onsdag 2 november 2016

White and Cold

November är här och den första snön var det som mötte ens syn när man kollade ut imorse. Har inte allt för höga förhoppningar om att det kommer ligga kvar så länge med tanke på att jag ändå bor i södra Sverige nu. Hade tänkt slänga på vinterdäcken helgen som var men låg sjuk så jag har inte orkat med det. Är fortfarande lite sjuk men jag får se om jag kanske kan tvinga mig ut och göra det idag ändå eller om jag väntar till Steffen är hemma från jobbet så att han kan hjälpa mig.

Denna vecka har skolorna höstlov vilket innebär att vi inte kör några föreställningar utan är hemma och har eget arbete. Jag hade stora planer på att göra massor med kreativt i veckan som att pyssla, spela musik, sy eller liknande. Men förkylningen slog till så jag har bara kunnat ligga i soffan halvdöd, knarkandes ipren och halstabletter medan jag halsat varmt vatten med honung och ingefära.
Så jäkla typiskt att man alltid ska bli dundersjuk när man har massor med annat man skulle vilja göra.
Har i alla fall kunnat kolla skräckfilmer med Steffen, det har ju trots allt varit Halloween.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar